חשש כבד בבני ברק: חמשה ילדים נדבקו בחיידק אלים

במשרד הבריאות טוענים כי מדובר בזנים שונים של הנגיף, ולכן הם "לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים"
ישראל פריי No Comments on חשש כבד בבני ברק: חמשה ילדים נדבקו בחיידק אלים

מקום לדאגה: מקרה חמישי של הידבקות בחיידק האלים נרשם בעיר התורה בתוך תקופה קצרה • למרות הקשר ההולך ומתברר בין המקרים והקרבה בין הילדים – במשרד הבריאות טוענים כי הם "לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים"

במשרד הבריאות טוענים כי מדובר בזנים שונים של הנגיף, ולכן הם "לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים"
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דאגה הולכת וגוברת בעיר התורה: מקרה חמישי של ילד הנדבק מחיידק אלים נרשם בעיר בתקופה האחרונה, ולמרות שלכאורה אין קשר בין המקרים – גובר החשש כי יתכן ומדובר בנגיף מדבק.

על פי הפרסום בעיתון 'ישראל היום', תינוק בן חצי שנה מאושפז מאז סוף השבוע האחרון בבית החולים שניידר בפתח תקווה, לאחר שנדבק בחיידק המנינגוקוק, או בשמו היותר "פופולרי" – החיידק האלים.

המקרה הקשה מצטרף לארבעה מקרים נוספים, בו נדבקו תינוקות וילדים מבני העיר בחיידק האלים – בשבעת החודשים האחרונים – מהם שניים במצב קשה.

במשרד הבריאות טוענים כי מדובר בזנים שונים של הנגיף, ולכן הם "לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים". עם זאת, קוראים במשרד הבריאות לבתי החולים להגביר ערנות על מנת לתת טיפול מהיר ולדווח על מקרים נוספים של הידבקות בחיידק.

המקרה הראשון קרה בסוף יוני, אז הובהל פעוט בן שנתיים וחצי ממשפחה חסידית בעיר לבית חולים 'מעייני הישועה', בגלל דלקת קרום המוח. שבועיים וחצי לאחר מכן, בהפרש של יום בלבד, הגיעו שני ילדים כבני 6 מתלמודי תורה סמוכים עם אותה דלקת ובמצב קשה לבתי החולים. בעקבות החשש מהידבקות, במקרים אלו ניתן טיפול אנטיביוטי מונע לבני המשפחה ולילדי מוסדות הלימוד.

המקרה האחרון מצטרף למקרה נוסף של תינוקת בת עשרה חודשים מאותה משפחה שנדבקה מהחיידק האלים, ובכך גובר החשש כי מדובק בחיידק מדבק.



0 תגובות